2019. február 20.

Burgonya tócsni

Az úgy történt,hogy megéheztem...Igazából maradék újrahasznosítás miatt,a hétvégi pörköltből gulyásleves készült. Édeset nem akartam mellé csinálni,meg ötletem sem volt -a palacsinta, a túrógombóc,a császármorzsa és társain belül.Arra gondoltam hogy majd a levessel elleszek,de mint tudjuk az éhség az nagyúr,gyorsan kellett valami.Hűtő nyitogatás,konyhaszekrény rámolás közben, valami ehető dolog után kutatva,jutott eszembe ez a finomság.Régebben nagyon sokat készítettem, nem is tudom hogy merült feledésbe.





Recept,az nincs is,vagyis van,de szerintem ez pont az,amit találunk a hűtőben,használjuk fel a maradékokat.Tehetünk bele sonkát,reszelhetünk bele sajtot,vagy éppen valami zöldséget is keverhetünk hozzá.






2 szem burgonyát meghámoztam,lereszeltem.Beleütöttem 1 tojást,tettem bele sót,borsot,mindenféle ízesítő alkalmatosságot ,amire úgy gondoltam hogy jóban lenne vele.Találtam a hűtőben egy darabka kolozsvári szalonnát,ezt vékony csíkokra vágtam és ment a keverékbe.Dobtam bele petrezselymet apróra vágva,1 gerezd fokhagymát reszelve,és a lisztel összekevertem.Azt mondják annyi liszt kell bele amit a burgonya felvesz,vagy palacsinta sűrűségű masszát kapjunk.Szerintem ez butaság.Mert ha hagyatkoznánk a receptekre,a liszt mennyiségét illetően,a liszt érvényesülne,és nem a burgonya.Tehát összekevertem a liszttel,közben felforrósítottam egy kevés olajat a serpenyőben,és evőkanálnyi halmokat tettem bele a masszából. Addig sütöttem,ameddig szép piros színe lett.Fokhagymás tejföllel leöntve tálaltam.









Nincsenek megjegyzések: