2019. február 15.

Zöldbab főzelék

Megint egy főzelék... Úgy gondoltam,megosztom veletek hogy én hogyan készítem a főzeléket.Itt már írtam hogy nem vagyunk főzelékesek.Ezennel kénytelen vagyok megcáfolni,mivel mostanában még annál is gyakrabban kerül főzelék a tányérba.Gyerekként ki tudtak volna kergetni a világból bármilyen főzelékkel.Viszont,ez érthető - hiszen a gyerekek általában ki nem állják a főzeléket - és ezen csak most gondolkoztam el,hogy nagyanyán rémes főzeléket főzött.Megállt benne a kanál annyira sűrű volt,csak úgy sóval ízesítette,és néha elég intenzíven liszt ízű volt. Viszont,amit tanultam Tőle,és amire büszke vagyok,hogy tejjel készítette a főzeléket,nem tejföllel,vagy kefirre,vagy joghurttal.







Nagyon sokan,csak rántással sűrítik,és utána valamilyen tejes termékkel habarják be.Találkoztam olyannal is aki csak rántást tesz bele,és olyannal is,aki csak habarással sűríti.Végül is lényegtelen, ahány ház annyi szokás.Meg szokták kérdezni,hogy hogyan készítem,mivel sűrítem.Ilyenkor csak mosolygok,és ha elmondom hogyan csinálom,csodálkozni szoktak."Hát azt meg hogy?Hangzik a kérdés...Hát így...






Jelen esetben,így tél vége felé,fagyasztott zöldbabot használtam,ami látszik is képen.Igyekszem a nekem tetsző legjobb márkájú és minőségű fagyasztott dolgot vásárolni.Nagyon szeretem amikor apósom szokott adni jó kis falusi,kerti zöldséget. Általában azonnal felhasználom,de olyan is van hogy ha nincs rá igényünk,berakom a fagyasztóba.Hát most éppen nem volt itthon apósom féle cucc,így kénytelen voltam megvenni.






A zöldséget legyen az bármi,amiből főzeléket tudok készíteni,éppen csak annyi vízzel felteszem főzni,ami éppen csak ellepi.Itt ízesítem,a szokásos só,bors kombóval,kerül bele babérlevél ha kívánja,fokhagyma,esetleg fej vöröshagyma is.Ha éppen találok a fűszerek között ízesítőt,és úgy gondolom,jó barátságban lehetnek azt is teszek bele.Ha félig puha a zöldség akkor öntöm még fel annyi tejjel,amilyen mennyiségű főzeléket szeretnék,természetesen,az arányokat figyelembe véve.Így a tejjel főzöm puhára.Közben összedobom a rántást,és itt van az a bizonyos "Az meg hogy?" kérdés.Mindig laza,híg rántást készítek.Mennyiség nincsen,mert ahogy jónak gondolom módon csinálom.Ettől nem sűrűsödik még be a főzelékem,hanem utána jön a habarás,amivel sűrítem.Tejet csomómentesre keverem a liszttel,itt sincs mennyiség,ahogy jónak gondolom,de igazából találomra csinálom.

Amikor kész a főzelék,csak akkor szoktam ecettel feldobni,én nagyon szeretem ha az ecet mellett,picit édes is a főzelék.Itthon nem díjazzák,hogy cukros,de hát ez van...én főzök,nem ők ...Ez nem igaz,természetesen igyekszem megtalálni azt a bizonyos arany közép utat amitől Nekik is ízlik.Egyetlen főzelék van vagy inkább kettő,amit csak habarással sűrítek,a zöldborsó főzelék,és a finom főzelék.Ez a két főzelék az,aminek - szerintem - nem áll jól a rántás. Nem passzol hozzá a lepirított liszt íze. Ezeket a főzelékeket csak habarni szoktam,és kellő mennyiségű cukorral ízesítem.






1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ne haragudj, de 1 bekezdés maga a recept, de ott meg pont a lényeget nem részletezed. Kb mindent mindenhogy, bármivel bárhogyan, mennyiség és technikai réazlwtek megadása nélkül csinálsz. Ez így használhatatlan.