2019. február 8.

Csöröge fánk

Fánkban sosem voltam otthon,pedig igény az lenne rá,- a fiúk nagyon szeretik.Ez az egyetlen fánk, amit hajlandó vagyok megsütni Nekik.Egy évben egyszer,mindig farsang táján sütök ezt a fajtát,és le is van tudva az éves fánk projekt.Olyan mint karácsonykor a bejgli...Nekem a fánk egy nagy mumus.Próbálkoztam kezdő szinten,a szalagos fánkkal,-hogy majd nekem sikerül A SZALAG,de mindig olyan,sikertelen lett,hogy letettem róla.Nemhogy szalag,de még mélyedés se lett a közepén,ahová a lekvárt szokták belekanalazni,úgyhogy letettem eme kedves projekt műveléséről.







A saját kis receptem az évek folyamán elkeveredett,ide nem került fel,úgyhogy kénytelen voltam itt a neten utána nézni.Nagyon sok féle receptet elolvastam,de egyiket sem találtam megfelelőnek,így a saját fejem után mentem,és alkottam meg a receptet hozzá.Összességében,ízre finom, a tészta sütés után omlós,igaz,kicsit ragacsos lett,úgyhogy kellett alá szórnom nyújtás közben lisztet...
tehát,van mit rajta finomítani...De majd jövőre...😊












Hozzávalók:30 dkg finom liszt,3 tojás sárgája,1 evk porcukor,csipet só,1 evk rum,1 evk rum aroma,1 kis doboz tejföl.

A hozzávalókból tésztát gyúrtam,a tejfölt,mindig fokozatosan adtam hozzá,majd ment a hűtőbe pihenni.Pihenés után,igyekeztem minél vékonyabbra kinyújtani ,majd derelye vágóval igyekeztem rombuszokat kivágni a tésztából, - már amennyire egy kerek formából lehet rombuszokat kivágni.Közben bő olajat forrósítottam, és kisütöttem benne a fánkokat.























Nincsenek megjegyzések: