2019. február 2.

Croissan

Hogy ha már jó lett a sütőm,akkor mért ne süthetnék?Egy nagyon egyszerű croissan,aminek ugyebár a sok - sok vajtól lesz leveles a tésztája,de aki lusta és kispórolja belőle a vajat,az úgy jár mint én. Ez ugyan levelesnek nem lett leveles,de a teszterek szerint annál finomabb lett.















Hozzávalók:35 dkg finom liszt,70 gr kefir,2,5 dkg élesztő,1 db tojás,1 dl tej,3 evk kristálycukor,csipet só,12,5 dkg hideg vaj.


Az élesztőt egy teáskanál cukorral elkevert langyos tejben felfuttattam.Közben a lisztet átszitáltam,elkevertem a cukorral,a csipet sóval,majd beletettem a kefirt,beleütöttem a tojást,és hozzáadtam a felfuttatott élesztőt is.Jó alaposan meggyúrtam,majd kelesztő tálban,meleg helyen 1 - 1,5 órán át kelesztettem. Miután megkelt,8 részre osztottam és egyenként jó vékony lappá nyújtottam. Mindegyik lap közé tetszés szerint vaj szeleteket vágtam,az utolsó  lapra a tetejére értelem szerűen nem tettem vajat.Majd ezt a 8 rétű tészta lapot jó alaposan kinyújtottam, 2 - 3 mm vastag lappá.Lehet 8,lehet 16 szeletre is vágni,kinek hány darab croissan kell,én derelye vágóval,16 szeletre vágtam.Megtöltöttem lekvárral,kis kifliket formáztam belőlük,és tepsiben újra 1 órát kelesztettem. Sütés előtt közvetlen megkentem tojással,és előmelegített sütőben 20 - 25 percig sütöttem.







Nincsenek megjegyzések: