2019. február 10.

Piros keksztekercs

Amikor kitaláltam hogy piros lesz...Igazából csak egy képet láttam róla hogy piros,és ott rózsaszín volt, receptet viszont nem találtam hozzá.Először jó ötletnek tűnt,de el is vetettem az ötletet.Aztán minél jobban gondolkoztam rajta,annál jobban megtetszett. Először persze kikértem a véleményt mi lenne ha, barna helyett,rózsaszín lenne.Tettszett az ötlet,úgyhogy megcsináltam.A férjem születésnapi vörös bársony tortájába szánt piros ételfesték látta kárát...Nagyon finom lett,és ami nekem főleg tetszik,hogy nem kakaós íze van,hanem gyümölcsös - bár ezt lehet csak én képzelem hozzá...És tényleg...mivel eper lekvárt tettem bele.













A receptben,ugyan 3 kk ételfestéket írtam.Még sosem volt dolgom ételfestékkel,nem tudtam hogy viselkedik,mennyire lesz piros a vele színezett anyag,így kicsivel több színezéket tettem bele.Az eredmény;úgy vettem észre,hogy azonnal nem oldódik fel a festék,nekem egy éjszakát pihent a hűtőben a sütemény,és az alatt az idő alatt lett erőteljesebb színe.








Tészta:25 dkg darált keksz,10 dkg vaj,25 gr porcukor,1 cs.vaníliás cukor, 3 kk rum aroma,2 evk piros lekvár,3 kk piros ételfesték,igény szerint tej.

Krém:15 dkg vaj,50 gr porcukor,1 csomag vaníliás cukor,50 gr kókuszreszelék.

A tészta hozzávalóit összegyúrtam,könnyebb a dolgunk,ha kicsit megolvasztjuk a vajat,majd félretettem,amíg összekevertem a krém hozzávalóit.Ezután a tésztát 2 sütőpapír között kinyújtottam,és rákentem a krémet.Végül kókuszreszelékben alaposan megforgattam,és ment a hűtőbe pihenni.














Nincsenek megjegyzések: