2019. február 11.

Hercegnő burgonya

Mindig csodálattal néztem ezeket a mutatós kis burgonya halmokat,ha valahol megláttam. Kíváncsi voltam milyen is lehet,és főleg arra voltam kíváncsi,nekem hogy fog sikerülni. Régóta szerettem volna elkészíteni hajtott a kíváncsiság,főleg karácsonykor,mennyire szuperül mutat majd az ünnepi asztalon.De az ünnepi kapkodásban macerásnak véltem,így letettem róla.De ma,gyerekeim sem voltak délelőtt, arra összpontosíthattam amit szeretek csinálni,így kipróbáltam.Hát egyáltalán nem macerás,sőt roppant egyszerű,és amilyen egyszerű,olyan kis csinos.












Recept nincs is,de azért leírom.Olyan mintha krumplipürét csináltam volna,csak tejszín helyett tojás sárgával lazítottam a masszán.







Hozzávalók: 3 közepes burgonya,ízlés szerint vaj vagy margarin,2 db tojás sárgája,ízlés szerint.só őrölt fehér bors,szerecsen dió.

A burgonyát meghámoztam és hideg vízben feltettem főzni.Én krumpli nyomó híján vagyok,így igyekeztem a kelleténél tovább főzni.Mikor úgy éreztem hogy kellő képen megpuhult,és egy villával is könnyedén szét tudom nyomni,leöntöttem róla a főző vizet,és a vajjal krumpli darab mentesre nyomkodtam.Ízesítettem,a sóval - ezzel bátorkodtam bőkezűen bánni,a fehér borssal,és kis reszelék szerecsendióval,majd beleütöttem a tojások sárgáját,és alaposan elkevertem.Ezután habzsákba töltöttem,és sütőpapírral bélelt tepsibe kis halmokat nyomtam.Előmelegített sütőben, kb: 20 percig sütöttem.









Nincsenek megjegyzések: