2019. február 3.

Karalábés krumpli főzelék

A neten sokféle recept kering róla,ki így,ki úgy készíti.Nem igazán ragaszkodunk a főzelékhez,ritkán készítek,amikor a fiúk kérik,akkor....Bár az utóbbi időben  - ha jó emlékszem - egy héten egyszer biztos hogy készítettem Nekik.Eddig ha főztem bármilyen főzeléket,csak 'a la natúr magában,olyan semmit bele módon főztem, sóval,borssal ízesítettem,semmi extra.De mostanában,szoktam egy kis krumplival sűríteni,és az ecet,meg egy kis cukor,az nem maradhat el belőle.És ha van zelleres krumpli főzelék,akkor karalábés krumpli főzelék mért ne lehetne?














Hozzávalók: 4-5 szem burgonya,1 kisebb karalábé, só, őrölt bors,babérlevél,majoránna,liszt,zsír,ízlés szerint ecet,cukor.

A burgonyát és a karalábét kisebb kockákra vágtam,annyi vízben feltettem főlni,amennyi éppen csak ellepte,itt kerültek bele a babérlevél,majoránna,só,őrölt bors,és fedő alatt félpuhára főztem.Ilyenkor öntöttem fel tejjel,nem sokkal ,csak amennyit gondoltam,és tovább főztem.Közben elkészítettem a rántást a zsírból , a lisztből,és ment a főzelékbe.Elkevertem egy kis habarást lisztből és tejből,ezzel sűrítettem be,és addig főztem amíg elfőtte a lisztes ízét. A végén ízesítettem 2 tk ecettel és kevéske cukorral.Fasírttal kérték,azt sütöttem mellé.















Nincsenek megjegyzések: