2019. február 17.

Vörös bársony muffin

Férjem születésnapjára készítek ilyen tortát,ez még egy próba sütés volt,muffin formájában.A torta alapja,nem ez a tészta lesz,de nagyjából az összetevők - szerintem megegyeznek.Én és a muffin,nem igazán voltunk barátságban,nagyon sokat próbálkoztam különböző receptek alapján,mígnem megtanultam hogyan kell elkészíteni. A blogon itt,és itt már vannak sikeresebb próbálkozásaim,amik elég jól sikerültek.Szerintem a közepébe mehetett volna valami töltelék,én úgy szeretem ha van benne valami.Gondolkoztam nutellában,de ez a muffin,úgy mit a torta,nem olyan hogy egy snassz nutellát beletegyünk a közepébe,valami sokkal több való bele.Viszont egy kocka fehér csoki,ami a tortának is lesz majd a krémjében,feldobja a tészta tömörségét.











Hozzávalók:25 dkg liszt,15 dkg cukor,10 dkg vaj vagy margarin,2 dl kefir,50 ml joghurt,3 teáskanál holland kakaópor,2 evk piros ételfesték,2 db tojás,1 csomag vaníliás cukor,1 tk ecet,1 tk szódabikarbóna.csipet só.
Krém:25 dkg mascarpone, 2 dl tejszín,1 cs.habfixáló.


A vajat habosra kevertem a cukorral, a vaníliás cukorral,a csipet sóval,majd simára a tojásokkal.A lisztet a kakaóporral elkevertem,majd hozzáadtam az előzőleg elkevert tojásos masszához.Egy nagyon kemény,nagyon darabos egyveleget fogunk kapni,de a kefir hozzáadásával meglazul a massza.Tehát,a kefirt és az ételfestéket elkevertem,majd hozzáadtam a masszához,végül az ecetben felfuttatott szódabikarbónát is.A muffin sütőt kibéleltem a muffin a papírral,és 3/4 - ig töltöttem a formákat.Majd előmelegített sütőbe toltam és tűpróbáig sütöttem.
A krémhez a mascarponét elkevertem a cukorral,majd beleforgattam az előzőleg a habfixálóval felvert tejszínt.Nyomózsákba töltöttem és a kihűlt muffinokra  nyomtam.








Nincsenek megjegyzések: