2010. május 7.

Epres mascarponés"nyomi"kosárkák


Mostanában annyi helyen találkoztam az eperrel, mint gyümölccsel, és ráadásul ezekkel a falatnyi kosárkákkal, hogy én is kedvet kaptam hozzá. Ha már van formám, akkor mért ne… Az igazság az, hogy már a múlt hét végén eldöntöttem, hogy a hét első napján megsütöm, szépen meg is vettem az epret, olyan gyönyörű szépek voltak,és olyan eszméletlen illatuk volt , hogy nem bírtam otthagyni. Aztán közbejött mindig valami, ami miatt el kellett halasztanom másnapra a sütést, de másnap is olyan dolgok akadtak, amik miatt el kellett napolnom újfent. Vagy olyan későn értem haza este, hogy felesleges volt megsütnöm, vagy pedig mire készen lett volna nem lett volna értelme a süteménynek. Így szépen napolgattam a sütést és a gyönyörű szép eprecskék is kezdték megunni a várakozást a hűtőben. Tegnap már annyira sürgetett az elkészítése, hogy ha nem készítem el, az eprek nagyon megsértődnek és még felhasználni sem lehet őket. Így próbáltam a tegnapi napomat úgy intézni, hogy ne jöjjön közbe semmi. A fiúknak nagyon ízlett, még én is tudtam három kosárkát eltenni magamnak, mert rendszerint mire oda jutnék, hogy eszem belőle, hűlt helye van a sütemények. Világ legjobb férje pedig… hát… nagyon ízlett neki is, közölte egy szájhúzás kíséretében,”egy kicsikét édesebb lehetne és… nem baj hogy ilyen nyomik… ?”Hát kérem szépen így lettek ezek a kosárkák nyomik. Bár az igazat megvallva, nem egy szép kosárkaformák, de a tésztát csak beletettem a formába, nem nyomkodtam bele rendesen. Igazából keresztanyutól tanultam,Ő csinálja úgy, hogy nem béleli ki a formákat, hanem fánkszaggatóval kiszaggatja, és csak úgy beleteszi a tésztát a formába, hogy azért sütés közben megmaradjon a formája. Az inspirációt és a krémet innen”kaptam”, a tészta az én diós kosárkáim tésztája, azzal a módosítással, hogy cukrot tettem bele. Azt hittem, hogy az én kosárkáim is olyan szépek lesznek... meg mindenki másnak olyan szépek csak az enyémek”nyomik”:(


Tészta:20 dkg rétesliszt,15 dkg vaj vagy margarin,3 tojássárgája,5-6 dkg cukor,csipet só.
Ezeket a tésztának valókat összegyúrtam és 30 percre elraktam pihenni a hűtőbe. Ezalatt előmelegítettem a sütőt, és elkészítettem a krémet.
Krém:15dkg mascarpone,7szem eper+5 szem a díszítéshez,2 lap zselatin,ízlés szerint porcukor, és csipet só.

A lapzselatint beáztattam, az epret bot mixerrel összezúztam, édesítettem egy kis cukorral, majd felmelegítettem és elolvasztottam benne a kicsavart lapzselatint-nem kell forralni – majd összekevertem a krémsajttal, és félre tettem. A tésztát kinyújtottam, fánkszaggatóval kiszaggattam, majd kibéleltem a formákat, és előmelegített sütőben,10-15 percig sütöttem. A formákat nem kell kikenni semmivel, nem ragad bele a tészta a formába. A megsült kosárkákat kihűtöttem, mindegyik kosárba 1-2tk krémet kanalaztam, megdíszítettem eper szeletekkel és hűtőben lehűtöttem, amíg a krém megdermedt benne. Ennyi az egész:)

12 megjegyzés:

egycsipet írta...

Jót mosolyogtam. :))
Hát minden nem lehet tökéletes, attól még biztosan remek a süti! Én úgy vagyok vele, hogy inkább finom legyen, mint szép, a küllem csak egy plusz... ;))

Melinda írta...

Nagyon helyesek! És ez a könnyű eperkrém még egy kis eperrel, nagyon finom lehet!

fimere írta...

elles sont magnifiques ces petites tartelettes et très gourmandes, j'aime beaucoup
bonne journée

pitypang írta...

Valami hasonlót nekem is kellene sütnöm:)
Már van formám,úgyhogy kifogás sem lesz:)

Niki írta...

Lányok!
Nagyon köszönöm:)Egyébként finom volt nagyon,és férjem is rendesen nyomta befelé...

Dia írta...

Szerintem tök jó, hogy nem a szokott forma! És nem is nyomi!!!

Bianka írta...

Nem kellett volna írni, hogy nyomi, csak, hogy ilyennek kell lennie :))))
Nagyon modern :)))
Nekem bejön, nyammi

Niki írta...

andi:)
;oPPPP

Dia,Bianka:)
Köszönöm a vígasztalást...:)

Gizi írta...

Nagyon guszták, olyan csalogatóak az eperszemek. Én bizony ilyen "nyomikat" is megennék most rögtön.:))

Ami írta...

Nem nyomi, hanem nyami! :)
Az ízélmény a lényeg, és tutibiztos, hogy finomak! ránézésre megállapítom ;). És kérek is belőle, sokat!!! :)

Livi írta...

Nekem nagyon bejön :) Eper is kosár is :D Nyammmmm

Nadji írta...

Très belles tartelettes.
Elles semblent délicieuses.
A bientôt.