2019. január 31.

Egyszerű sült oldalas

Aki gyakorlott háziasszony, édesanya,nagyon jól tudja hogy ha megkérdezi a gyerekeket,párjukat mi legyen az ebéd vagy vacsora,a legtöbbször az lesz a válasz hogy "nekem mindegy", "nyerset", "nem tudom","passz"...ilyen,és ehhez hasonló frappáns "beszólások" zuhataga várható - jobb esetben meg se hallják a kérdést.Ilyenkor a szerencsétlen háziasszony - jelen esetben,én,vagy haját tépve köröm rágva, töpreng azon,mi legyen az asztalon- mert a család rögvest éhen hal,vagy fejjel megy a falnak,mert nem jön az ihlet főzés terén....vagy pedig ezt rakja az asztalra:





                                                               forrás:facebook


Bevallom nagyon sokszor eljátszom a gondolattal hogy tényleg meg is valósítom,és meleg ebéd vagy vacsora helyett ezt rakom eléjük...Na de,mielőtt bárki azt gondolná hogy mennyire kegyetlen is vagyok és szerencsétlen családnak nem adok enni,azért mindig kitalálok valamit...Az elmúlt napokban is ez volt a legégetőbb problémám,és megrögzött húsevő család révén,valami húst kellett tennem ebbe a bizonyos serpenyőbe....vagy sütőbe...vagy asztalra....







 







Hozzávalók: 1- 1,5 kg sertés oldalas, 1-2 gerezd fokhagyma,ízlés szerint só,őrölt,bors,sertés zsír,pici víz.

Az oldalast a csontok között felvagdostam darabokra,ami egyből ment a tepsibe.Ízesítettem sóval, őrölt borssal,az apróra vágott fokhagymával,kevéske sült hús ízesítővel,rákanalaztam 1-2 evk zsírt,felöntöttem pici vízzel,alufóliával betakargattam  és ment az előmelegített sütőbe sülni.A sütés vége előtt fólia nélkül sütöttem,a saját levével meglocsolgatva.




















Nincsenek megjegyzések: