2010. május 21.

Borsos tokány

Tegnap este”takarítottam”a gépet és megtaláltam ezt is. Ez még eddig nem került ide fel, valamilyen oknál fogva, de ahogy elnézem, ez az utolsó talonba lévő bejegyzésem, kiürült a recept táram…


Hozzávalók:50-60 dkg sertéstarja vagy karaj,2fej vöröshagyma,10-15 dkg füstölt szalonna,1-2 dl paradicsomlé vagy paradicsom,5-6 gerezd fokhagyma,,ó, bors, majoránna, ételízesítő-ízlés szerint.

A füstölt szalonnát apró kockákra vágtam és zsírjára sütöttem, ebben pároltam meg a szintén, apróra vágott vöröshagymát. Beletettem a húst, fehéredésig pirítottam, közben ízesítettem és felöntöttem a paradicsomlével-ha nem felejtek elvenni, akkor sima paradicsomot teszek bele-és a vízzel. Ha elfőtte a levét, mindig apránként adtam hozzá hol vizet, hol paradicsomlét. Mellé pedig tarhonyát készítettem köretként. A tarhonyát olajon megpirítottam majd felöntöttem 1-2dl vízzel, sóztam, borsoztam, és megvártam, míg felforr. Ezután takarékon fedő alatt puhára pároltam, ha felszívta a vizet, mindig utána pótoltam, de mindig csak kevés vizet öntöttem rá.

6 megjegyzés:

Andi írta...

Juj de jó a kép!!!
A tarhonyát irigylem de nagyon, de imádtam hajdanán....
Mentem a receptet!

Dia írta...

Imádjuk!!! Lehet, hogy ez lesz az egyik menü hétvégén! Köszi az ötletet!

Niki írta...

Andi:)
én hajdanán is imádtam a tarhonyát és azóta ez megmaradt...Nagyon szeretem egy pörkölt mellé ..kovi ubival...:)))

Dia:)
Köszönöm:)És nagyon szivesen:-DDDD

Bianka írta...

ŰŰŰ de über brutál, imádom. Nos hajrá akkor gyorsan főzni valamit. Nem lustálkodhatunk :))))))))

pitypang írta...

Tarhonya kedvelő vagyok!klassz kis ebéd :)

egycsipet írta...

Hajrá tarhonya! :))))
Nagyon ínycsiklandó...mmmm! :)