2011. január 12.

Diós - meggyes csodasütemény

Még mindig süti… Hogy mért csodasütemény? Amíg meg nem kóstoltam, nem tudtam… Miután megkóstoltam, jöttem rá; valószínűleg a krém miatt. Bár ez is diós, mint a márványkocka, és a csokis szelet, de ebben már jóval kevesebb a dió. Pedig nem is szeretjük a diót…




Tészta: 6 db tojás, 6 csapott evk kristálycukor, 4 púpozott evk finomliszt, 2 csapott evk kakaópor, 1/4 csomag sütőpor.
Krém: 25 dkg margarin, 20 dkg porcukor, 3 dl tej, 3 púpos evk finomliszt, 3 tojás sárgája, 2 csomag vaníliás cukor, 3 evk rum vagy aroma, 5 dkg darált dió, 1/2 üveg magozott meggybefőtt.

A 6 tojásból, a 6 kanál cukorral, a 4 kanál liszttel, a 2 kanál kakaóval, és a sütőporral piskótát sütöttem. A 25 dkg margarint a 20 dkg porcukorral habosra kevertem. A 3 dl tejet, a 3 kanál liszttel és a 3 tojássárgájával sűrű habarásnak felfőztem, többször megkeverve kihűtöttem, majd összekevertem a habosra kikevert margarinnal. Belekevertem még 2 csomag vaníliás cukrot,3 evk rumot – ez most kimaradt,5 dkg darált diót, és a fél üveg meggyet. Ezt a krémet rákentem a piskótára, a tetejére pedig tortabevonót csorgattam. Eredetileg kakaóból, porcukorból készült csoki kellene a tetejére, de annyira elrontotta, hogy leszedtem a tetejéről és tej csokit tettem rá.20 dkg tej csokit és 3 ml étolajat gőz felett felolvasztottam és ezzel vontam be a tetejét.


Nincsenek megjegyzések: