2011. január 28.

Krumplistészta

Nagyon régen főztem, húsos emberek révén, azokat az ételeket részesítjük előnyben, amik húst tartalmaznak… Most hazudtam, mert ez nem teljesen igaz, ugyanis csak egyedül én vagyok megrögzött húsevő a családban. A fiúk,előszeretettel megennék ezen húsmentes”laza”kajákat ,ha sűrűben is készítenék . Most úgy gondoltam, a kedvükben járok, de hogy ne legyen teljesen”vegán”szalonnát pirítottam alá.








Hozzávalók: 5 - 6 közepes szemű burgonya, 10 – 15dkg füstölt szalonna, 2 kisebb fej vöröshagyma,6 - 7 gerezd fokhagyma, só, őrölt bors, pirospaprika.

A burgonyát meghámoztam hideg vízzel lemostam róla a keményítőt, és ugyancsak hideg sós vízben fedő alatt jó puhára főztem. Miután kellőképpen megpuhult, leöntöttem róla a vizet és félretettem. A szalonnát zsírjára sütöttem és megpároltam rajta az apró kockákra vágott vöröshagymát. Félidőben beletettem a karikákra vágott fokhagymát is. Megszíneztem pirospaprikával, és beletettem a megfőtt burgonyát. Ízesítettem, felöntöttem 1 dl vízzel, majd vettem a krumplinyomót és a tűz fölött összetörtem. Közben kifőztem a tésztát is, régebben fodros nagykockából csináltam, de mostanában rákaptam az apró levestésztákra. A kellőképpen összetört krumplit, összekevertem a kifőtt tésztával. Közvetlen tálalás előtt serpenyőben ropogósra pirítom a tésztát, a férjem tejjel szereti, én zellersalátát készítettem mellé.




Nincsenek megjegyzések: