2011. január 7.

Csokis szelet

Hát csokisnak éppen nem mondható, annál inkább diósnak. Nagyanyáink ősrégi süteményei, főleg dióval készültek… Hasonlatos a márványkockához amolyan ünnepi sütemény.








Tészta: 4 tojás, 30 dkg porcukor, 10 evk víz, 12 dkg darát dió, 16 dkg finomliszt, 1 csomag sütőpor.
Krém: 15 dkg dió, 15 dkg porcukor, 5 evk tej, 15 dkg vaj vagy margarin, 15 dkg ét vagy tej csoki, 1 – 2 evk olaj.

A tojások sárgáját elkevertem a porcukorral, majd kanalanként adtam hozzá a vizet is. Habosra kevertem, majd hozzáadtam a darált diót, és a sütőporos lisztet is. Eredetileg 1/2 csomag sütőporra lenne szükség, de én az egész csomaggal beletettem. Sütőpapírral bélelt tepsiben, előmelegített sütőben 20 percig sütöttem. A 15 dkg darált diót, a porcukrot és a tejet felfőztem, majd kihűtöttem. A vajat habosra kevertem, majd a kihűlt dióval együtt világos színűre kevertem. Ezt a krémet elsimítottam a tészta tetején, majd csokit és az olajat gőz felett felolvasztottam, és bevontam vele a süteményt, tetejét.




Nincsenek megjegyzések: