2010. július 5.

Mézes krémes

Mivel az én receptemet nem találtam, Fahéj és feta receptje volt segítségül az elkészítésnél. Illetve nem jött volna létre ez a sütemény, ha kedves barátnőm nem segédkezett volna…


Tészta:40 dkg finomliszt,15 dkg porcukor,5 evk méz,5-6 evk olvasztott zsír,3 evk tej,1 tojás,1 tk szódabikarbóna.
Krém:15 dkg porcukor,20 dkg margarin,5 dl tej,10 dkg búzadara,2 csomag vaníliás cukor,5-6 evk méz.

A tészta hozzávalóit összegyúrtuk, és betettük a hűtőbe 30 perc 1 órára pihenni. Majd 4 részre osztottuk, egyenként 5 mm vastagságúra nyújtottuk, és egy kikent tepsi hátán előmelegített sütőben 5-8 percig sütöttük. A tejből és a búzadarából grízt főztem, amit ízlés szerint mézzel ízesítettem, és amit kedves barátnőm állandó keverés mellett kihűtött. A margarint és a porcukrot habosra kevertem, majd összekevertük a grízzel. A krém egyik felével megkentük az első mézes lapot, erre rátettük a második lapot, amit jó alaposan megkentünk lekvárral, ennek a tetejére következett a harmadik mézes lap, amit megkentünk a krém másik felével, és beborítottuk a negyedik lappal, majd fóliába csomagolva egy éjszakát pihentettem. Másnapra teljesen megpuhult.



Nincsenek megjegyzések: