2010. július 10.

Hentes tokány

Szeretjük a tokány bármilyen formáját. Mert nagyon egyszerű elkészíteni, hamar kész van, és nagyon finom:)


Hozzávalók:60-70 dkg sertés lapocka,2 fej vöröshagyma,3 evk zsír,2 szem paradicsom,1 db zöldpaprika,7-8 gerezd fokhagyma, 10-15 dkg sonka,14-16 db kisebb csemegeuborka, majoránna, őrölt kömény, őrölt bors, ételízesítő, só-ízlés szerint.

A húst megmostam és kockákra vágtam. Az apróra vágott vöröshagymát zsíron megpároltam, beletettem a húst, és fehéredésig pirítottam. Belekerült a fokhagyma, amit vékonyan felkarikáztam, a negyedekbe vágott paradicsom, az apró kockákra vágott zöldpaprika, az ízesítők és saját levében fedő alatt félpuhára főztem. A főzés végén beletettem a vékony csíkokra vágott csemegeuborkát, és a szintén csíkokra vágott sonkát is. Ezekkel már nem sokáig főztem, csak összesütöttem. A vége felé kezdte a levét elfőni, olyankor apránként vízzel felöntöttem. Petrezselymes újburgonyával tálaltam...

Nincsenek megjegyzések: