2010. július 26.

Linzer virágok

Ezt a linzer receptet itt találtam, amikor megláttam beleszerettem. És nem túlzás, ha azt állítom tökéletes lett… Nem kell másnapig várni a fogyasztással, sütés után 1 – 1,5 órával tökéletesen puha, omlós.Egy pár napja barátnőmmel együtt készítettük el…










Tészta: 30 dkg finomliszt,10 dkg porcukor,1csomag vaníliás cukor,25 dkg margarin,1 egész tojás, csipet só.

Kenéshez, szóráshoz: 1 tojás,1 tk kristálycukor,50 gr durvára vágott dió,1 evk kristálycukor, baracklekvár.

A tészta hozzávalóit előző nap este begyúrtam és fóliába csomagolva hűtőben pihentettem. Másnap a barátnőmmel együtt elkészítettük. Kinyújtottuk egy alaposan kilisztezett deszkán, ebben a melegben őrületesen ragadt a tészta... Még a klíma sem tudott felülkerekedni a hőségen. Linzer forma híján mézeskalácsformával kiszaggattuk a tésztát, telt és lyukas virágokat készítettünk. Egy egész tojást elkevertünk az 1 tk cukorral, ezzel megkentük a virágok tetejét, majd a durvára vágott dióval elkevert kristálycukorral, megszórtuk a lyukas virágokat. Előmelegített sütőben alacsony fokozaton 10-12 percig sütöttük. Mikor kihűlt, sárgabarack lekvárral összeragasztottuk a párokat.





Nincsenek megjegyzések: