2011. március 13.

Sajtos - túrós pogácsa

Annyira finom ez a pogi… Mostanában azokhoz a süteményekhez kapok kedvet, amiket talán egy éve sütöttem utoljára. Legközelebb juhtúróval készítem...










Hozzávalók: 1 dl tej, 1 tk kristálycukor, 3 dkg élesztő, 60 dkg finomliszt, 1 evk só, 25 dkg margarin, 25 dkg túró, 3 tojássárgája, 1dl tejföl, 30 dkg trappista sajt.

A lisztet átszitáltam, elkevertem a sóval, és a margarinnal majd összemorzsoltam. Hozzáadtam a túrót, a tejben felfutatott élesztőt, a 2 tojássárgáját, a tejfölt, majd összegyúrtam. Kis cipót formáztam belőle és letakarva meleg helyen fél órát pihentettem. Pihentetés után a tésztát kinyújtottam, megszórtam a reszelt sajt egyik felével, majd rétes szerűen feltekertem és letakarva 1 órát újból pihentettem.2 ujjnyi vastag csíkot nyújtottam belőle, megkentem a maradék tojássárgájával, megszórtam a maradék reszelt sajttal, majd a 6 cm – es pogácsaszaggatóval kiszaggattam. Értelemszerűen a leeső részeket újra gyúrtam, nyújtottam, tojás sárgával lekentem, sajttal megszórtam, majd kiszaggattam. Sütőpapírral bélelt tepsiben, előmelegített sütőben, 20-25 percig sütöttem.





Nincsenek megjegyzések: