2011. március 7.

Nyújtófás rétes

Gyors, és egyszerű. Igazából, több ideig tart kihűteni,és leírni a receptet mint elkészíteni… Belevalónak az almás pite tölteléke került bele.











Tészta: 25 dkg liszt, 3 dkg zsír, 2 evk ecet, 1 tojás, 1 – 1,5 dl langyos víz, csipet só, 10 dkg zsír, 10 dkg liszt.

Töltelék: 1 kg alma, 1 csomag vaníliás puding (főzős), vaníliás cukor, kristálycukor, fahéj – ízlés szerint.

A 10 dkg zsírt kicsit megmikróztam, majd simára kevertem a 10 dkg lisztel - ezzel kentem meg a kinyújtott tésztát. A lisztet, a tojást, a 3 dkg zsírt, az ecetet, annyi langyos vízzel összegyúrtam amennyit felvett. Kicsit keményre sikerült a tészta, valószínű kevés vizet adtam hozzá, ezért egy pár percig dögönyöznöm kellett, amíg sima nem lett. Miután simára dolgoztam a tésztát, késfok vékonyságúra nyújtottam, megkentem a zsír és a liszt keverékével, majd letakarva addig pihentettem, amíg elkészítettem a tölteléket. Az almákat meghámoztam,lereszeltem, meglocsoltam egy fél citrom levével, majd kinyomkodtam. A levét simára kevertem a pudinggal, majd felfőztem. Langyosra hűtöttem, belekevertem az almát, ízesítettem cukorral, fahéjjal. A tésztát kétfelé vettem, vékonyra nyújtottam. Egy vastagabb csíkban megszórtam zsemlemorzsával, ráhalmoztam a töltelék felét, majd a két végét behajtottam, és lentről is, és fentről is a töltelékre hajtottam. A tészta másik felével ugyanígy jártam el. Hajtással lefelé egy sütőpapírral bélelt tepsibe tettem, a tetejét tojással lekentem, majd előmelegített sütőben, alacsony fokozaton 30 – 35 percig sütöttem.





Nincsenek megjegyzések: