2010. február 12.

Mazsolás kalács


Már próbálkoztam kalácsot sütni, csokis kalács volt éppenséggel, amikor történt az, hogy betörtek hozzánk és ellopták azt, amin a kép volt. Ebből eredően nem került ide fel. Most bepótolom. Igaz nem csokis, hanem mazsolás, de ez is olyan finom, mint az volt. Azt hiszem, még van mit alakítani, rajta de végül is ez is jó. Kocka alakú azért lett, mert formába sütöttem. Az elődeit tepsiben sütöttem, de nagyon szétfolytak, gondoltam megelőzöm a bajt, és most csak azért is formába raktam. A recept Limarától való. Mivel féltem, hogy ha gépbe keleszteném a tésztát, akkor megsülne, mint a kenyerem, mert még mindig nem jöttem rá hogy kell dagasztásra és kelesztésre rakni a gépet-így a két kis kezecskémmel dagasztottam. De nincs ezzel semmi baj, csak nem írhatom azt, hogy:”beleraktam mindent a kenyérsütő gépbe…”Na, mindegy. De így is nagyon szépen megkelt a tészta. Én fél adagot készítettem, és kicsikét hozzáadtam még az én gondolataimat is:)
35 dkg finomliszt,
1,5dl tejszín,
2dkg élesztő,
2 evk cukor,
1 egész tojás+1 fehérje,
1 tojássárgája,
Csipet só,
Az élesztőt felfutattam egy kevés tejben. A lisztet kimértem, átszitáltam és hozzáadtam a többi hozzávalót is. Addig gyúrtam, amíg elvált a kezemtől és a tál oldalától. Mikor sikerült egymástól elválnunk, kelesztő tálba raktam és másfél órácskát meleg helyen kelesztettem. Egy jól kilisztezett felületen három részre osztottam. Kinyújtottam őket, mindegyiket megkentem olvasztott vajjal, megszórtam mazsolával, és vaníliás cukorral, majd, rétesszerűen feltekertem, és befontam. A formát kibéleltem sütőpapírral és beleraktam a kalácsot. Olajjal megkentem a tetejét, és még egy 30percig pihentettem, ez alatt a duplájára kelt. A sütőt előmelegítettem és közvetlen sütés előtt a megmaradt tojás sárgát elkevertem egy evk tejjel és lekentem vele a kalácsot.20 percig sütöttem alacsony fokozaton:) és nem repedt szét, a csokis kalácsaim mindig szétrepednek.:(Szerintem egy kicsivel több cukrot simán elbírna még. Másnapra is puha foszlós maradt, reggelire egy bögre kakaó vagy capuccinó kíséretében mennyei…..ezt reggeliztem:)

Nincsenek megjegyzések: