2010. január 7.

Mini expressz croissant


A tegnapi Limara féle Dán vajastészta inspirált arra-mert ugyanis kisfiam azt mondta hogy olyan mint egy croissant- hogy croissant süssek. Úgy is van a hűtőben egy doboz kefír még tavaly vettem mert már bizony ezt a croissant dolgot már egy jó ideje fontolgatom csak mindig halasztottam mint ezt a bizonyos vajastészta dolgot is. Tehát "mentem" Limarához és megnéztem hogyan is van ez a croissant. Ez az expressz croissant viszonylag könnyen is elkészíthető hát akkor mért ne…JÉn fele adagból készítettem, a 70dkg lisztet valahogy túl soknak találtam. Így lett mini croissant.(Egyébként nagyon nagyra megkeltek, úgyhogy nem is lettek olyan minik J)

35dkg finomliszt,

70g kefír,

2,5g élesztő,

1dl tej,

2-3 evk kristálycukor,

1kk só,

12,5dkg hideg vaj,

A vaj kivételével, egy teljesen egyszerű kelt tésztát gyúrtam. Nekem egy kicsit túl ragacsos lett mert több tejben futattam fel az élesztőt,és egy marék lisztet még adtam hozzá gyúrás közben. Aztán beraktam a hűtőbe 1-1,5 órára… nem tudom pontosan mennyi időt is töltött bent a tészta a hűtőben. Majd lisztezett felületre borítottam, és 8 részre osztottam. Mind a 8 kis cipót egyenként kinyújtottam 1-2mm vastagságúra. Mindegyik lapocska közé hideg vajat reszeltem. Az utolsó lap tetejére nem tettem vajat. Majd ezt a 8 rétű tésztát jó alaposan kinyújtottam 2-3 mm vastag körlappá. Majd felszeleteltem 16 részre, mindegyik háromszög szélesebb felére tettem egy teáskanálnyi lekvárt, és szépen feltekertem. Az utolsó négyre nem jutott lekvár, azt csak simán feltekertem, és a tetejére reszelt sajtot szórtam. Sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztattam őket, megkentem olajjal a tetejüket és kb:1órát még langyos helyen kelesztettem. Majd közvetlen sütés előtt tojással kentem meg őket, és mehettek az előmelegített sütőbe 15-20 percre.


Nincsenek megjegyzések: