2010. január 28.

Fanta szelet


Ez a süti az örök kedvenc. Krémes is, meg nem is, édes is, meg nem is:)Amikor elkezdtem sütni, az első kívánsága az volt a férjemnek, hogy ilyet süssek. Még én is kedvemre csipegetek belőle, pedig én nem vagyok édesszájú. Eleinte ódzkodtam tőle, mert túl macerásnak találtam ezt a több lépésből”összerakott”süteményt, de nem is olyan bonyolult, ahogy látszik. Eddig mindig finomlisztből készítettem, mert olyan tömény a tésztája. Aztán keresztanyám csinálja úgy, hogy csak a kelt tésztákhoz használ finomlisztet, a sütőporos tésztákhoz, réteslisztet használ. Most én is rétes lisztel csináltam, és sokkal könnyebb lett a tészta. Próbáltam mirindával csinálni, de annyira édes, és gejl, hogy úgy döntöttem fantával készítem.(Bocsánat, ha valaki a mirindára esküszik!)
6 egész tojás,
6evk kristálycukor,
5evk liszt,
2evk kakaópor,
1csomag sütőpor,
1dl étolaj,
A tojás sárgákat habosra kevertem a cukorral, majd hozzáadtam az olajt, a kakaóport, a sütőport, és a lisztet. Végül a fehérjékből vert kemény habot is hozzáadtam. Előmelegített sütőben 15-20 percig sütöttem.
20 dkg margarin,
50dkg túró,
15dkg porcukor,
2csom.van.cukor,
2csom, főzős vaníliás pudingpor,
7dl Fanta,
A margarint habosra kevertem a vaníliás cukorral, a 10dkg porcukorral, majd a túrót is hozzádolgoztam, és rákentem a kihűlt tésztára. A pudingport a maradék cukorral a fantával elkevertem, majd felfőztem. Kevergetve hűtöttem ki. Amikor langyosra hűlt, rácsorgattam a túró tetejére. Egy kis időre beraktam a hűtő helyett, kitettem a teraszra dermedni.

Nincsenek megjegyzések: