2010. január 6.

Dán vajastészta

Sütés előtt...


...és után...

Egy ideje foglalkoztatott a dolog, hogy meg kellene sütni Limarának ezt a méltán híres Dán vajastésztáját. Mindig csak halogattam a dolgot mert féltem nekilátni. Aztán megtaláltam JD Konyhájában is,aki olyan könnyen fogalmazta az egész elkészítését-Ő is híján van késes robotgépnek mint én, -hogy vegyes gondolatokkal de neki láttam tegnap este az elkészítésének. A tegnap este teljesen más véleménnyel voltam mint most. El nem tudtam volna képzelni hogy egy nyúlós,ragacsos,nem is tudom minek nevezzem,tésztából hogy lesz egy csodálatos könnyen munkálható tészta. Azzal vigasztaltam magam hogy egész elalvásik azt mondogattam magamba"ez a tészta ez így van jó,ez írta Limara is." A lényeg az, hogy szerintem ezt többször is el fogom készíteni a közeljövőben. Volt még itthon keresztanyám csodálatos sült szilvalekvárlából egy kevéske, és azt töltöttem bele a tésztába. Az eredmény pedig magáért beszél.

60ml meleg víz,

125ml tej,

1tojás,

350g finomliszt,

7g porélesztő,

1tk só,

25g kristálycukor,

250g hideg vaj,

A tejet, a vizet, és a tojást egy bögrében összekevertem. Egy külön tálban a lisztet, az élesztővel, a sóval, a cukorral, elkevertem. Majd a vékony csíkokra vágott vajat adtam hozzá. Elektromos háztartási kisgépek híján a saját kezemmel láttam neki a vaj elmorzsolásának. Igyekezetem úgy csinálni hogy a vaj egészbe maradjon. Majd hozzáadtam a tojásos folyadékot, és spatuláva-ez már van…JJJ- összeforgattam. Visszatettem a kelesztőtálamba, lefedtem és beraktam a hűtőbe máig.Ma pedig 3xkinyyújtottam és összehajtottam,majd visszaraktam a hűtőbe 30percre.Aztán utoljára kinyújtottam háromszögeket vágtam belőle a derelyevágómmal,beletöltöttem a lekvárt,feltekertem,sütőpapírral bélelt lapra raktam őket és még 1 órát pihentettem. Majd megkentem tojással, és 20 percig sütöttem.

Nincsenek megjegyzések: