2010. január 22.

Hagymás pogácsa

A hétvégén a szabadidőm nagy részét azzal töltöttem, hogy a neten keresgéltem sütemények és főételek receptjei után kutatgatva. Sok helyen jártam, sok mindenkinél, és betévedtem Limarához is...Nagy sikere van nálunk a csodás mini express croissantnak a dán vajastésztának,most ez a hagymás pogácsa keltette fel az érdeklődésemet. Régen sütöttem pogácsát, és ami nekem van sajtos-túrós pogácsa receptem, annyiszor elkészítettem, hogy attól félek, megunják. Nagyon sok lett belőle még így is pedig én fele adagból készítettem. Két nagy, és két kicsi tepsivel lett a fél kg tésztából.


Hozzávalók:50 dkg finomliszt,25 dkg margarin,1 evk só,1 db tojás, 1dl tej,1 kis doboz tejföl,1 evk cukor,2,5 dkg élesztő,4 fej lilahagyma,3 dkg vaj,

Az összetevőkből egy sima kelt tésztát gyúrtam. Fóliába csomagoltam,és beraktam a hűtőbe 2-3órára. A vajat felolvasztottam, megpirítottam benne a szálasra vágott hagymát. A tésztát kinyújtottam olyan 2mm vastagra, megkentem a kihűlt hagyma felével és lentről is ,és fentről is behajtottam.Majd ezt a csíkot újból megkentem a hagyma maradékával, és jobbról is balról is behajtottam, és mint egy könyvet"összecsuktam", és visszatettem a hűtőbe még 1 órára. Ujjnyi vastagra kinyújtottam, és kis pogácsákat szaggattam belőle. Sütőpapírral bélelt tepsibe"ültettem"őket, és 30 percig meleg helyen pihentettem. Ezalatt előmelegítettem a sütőt, megkentem tojás sárgával, és külön Apuci kívánságára reszelt sajttal megszórtam……vagyis Ő szórta megJ10-15 percig sütöttem őket.

Nincsenek megjegyzések: