2011. február 11.

Almás pite

Almás lepény vagy almás pite nekem egyre megy. Van saját bejáratú receptem, kelt tésztából. Én nagyon szeretem, mert olyan, mint egy kalács. Sajnos van valaki, aki nem szereti ezt a kelt tésztás változatot, ezért készítettem el így - hogy a kedvében járjak:)







Tészta: 50 dkg finomliszt, 25 dkg margarin, 2 evk kristálycukor, 1 tojás, 1 tojás sárgája, 1 tk sütőpor, csipet só, 20 – 30 ml tejszín.
Töltelék: 1 kg alma,1 csomag vaníliás pudingpor,3 dl almalé, kristálycukor, fahéj – ízlés szerint.

A lisztet átszitáltam, majd elkevertem benne a sütőport, a sót, és a kristálycukrot. Elmorzsoltam benne a margarint, hozzáadtam a tojást, az egy sárgáját, és a tejszínnel összegyúrtam, majd betettem a hűtőbe addig, amíg elkészítettem a tölteléket. 1 kg almából készítettem, amit szóvá is tettek, hogy „túl vékony”a töltelék… Az almákat megmostam, meghámoztam majd lereszeltem. Kinyomkodtam a levét, elkevertem benne a pudingport és felfőztem. Belekevertem a kinyomkodott almát, megcukroztam, megbolondítottam a fahéjjal. A tésztát kétfelé vettem, az egyik felét kinyújtottam és kibéleltem vele a tepsit, amit előzőleg olajjal kikentem. Eloszlattam rajta a tölteléket, majd beterítettem a tészta másik felével. Megkentem a megmaradt tojásfehérjével, villával megszurkáltam és előmelegített sütőben 20 percig sütöttem.



Nincsenek megjegyzések: