2011. február 14.

Milánói sertésszelet

Szalagavatónk volt a hétvégén,sűrű, rohanós nap… Valami egyszerűben és könnyűben gondolkodtam, és ami kicsit ünnepi is vagy micsoda. Igaz, hogy az ünnepelt a barátjánál töltötte az ebédet, de azért így is jó volt.









Hozzávalók: 1 fej vöröshagyma, 3-4 gerezd fokhagyma,3 szem gomba,10 dkg sonka,250 gr paradicsompüré, ketchup, bazsalikom, oregánó, kakukkfű, őrölt bors, só, kristálycukor – ízlés szerint, 10 szelet sertéshús, só, tojás, liszt, szemlemorzsa, olaj a sütéshez, spagetti tészta.

A hús nem tudom mi volt, a fagyiban találtam, szeletelve. Már előző nap este bepaníroztam, hogy másnap csak sütni kelljen. A vöröshagymát apróra vágtam, és 2 evk zsíron megpároltam. Rádobtam az előzőekben megtisztított, és szeletekre vágott gombát, majd a csíkokra vágott sonkát is. Sóztam, borsoztam és saját levében megpároltam. Beleöntöttem a paradicsompürét, a kockákra vágott fokhagymát, ízesítettem ketchuppel, kakukkfűvel, bazsalikommal, oregánóval, cukorral, ízlés szerint, és sűrűre főztem. Közben pótoltam pár csepp vízzel a levét, amikor úgy láttam, elfőtte. A spagettit kifőztem, és közvetlenül a főzővízből rászedtem szószra, jó alaposan átforgattam, majd utána ízesítettem.




Nincsenek megjegyzések: