2011. február 26.

Oroszkrém torta

Férjem születésnapjára sütöttem, kisebb – nagyobb sikerrel… még gyakorolnom kell. A piskóta Melinda, a krém Wise Lady receptje nyomán készült.











Piskóta: 5 tojás, 5 evk kristálycukor,3 evk finomliszt,2 evk rétesliszt,40 ml víz,1 tk sütőpor, csipet só.
Krém: 4 tojássárgája, 4 dl tej, 3 evk kristálycukor, 1 evk étkezési keményítő, 2 tk vanília aroma,2 evk rum, 2 tk rumaroma, 4 dl hulala, 6 lapzselatin.

A tojásokat szétválasztottam, a fehérjéket a csipet sóval kemény habbá vertem. A sárgáját a cukorral fehéredésig kevertem, majd belekevertem a vizet is. A lisztben elkevertem a kristálycukrot, amit beleszitáltam a habba, beleöntöttem a sárgájás egyveleget is, majd óvatosan összeforgattam. A 18 – 20 cm-es tortaformát sütőpapírral kibéleltem, kikentem olajjal, beleöntöttem a masszát, és előmelegített sütőben tűpróbáig sütöttem. Miután kihűlt a piskóta három lapba vágtam. A tojás sárgákat a kristálycukorral fehéredésig kevertem, belekevertem a keményítőt, a vanília aromát, hozzáadtam a tejet, majd lassú tűzön sűrűre főztem. Miután kihűlt, belekevertem a rumot és az aromát is. A tejszínt habbá vertem, félúton hozzáadtam a feloldott zselatint, majd spatulával hozzáforgattam a „pudingot”is. Az alsó és a középső lapot megkentem a krémmel, rátettem a harmadik lapot, majd a tetejét és az oldalát bevontam a maradék krém egy részével. A maradék krémet dísztő patronnal rányomtam a tetejére, megszórtam apróra vágott szeletelt mandulával, gyöngyökkel, és 2 – 3 órára hűtőben dermesztettem.







Nincsenek megjegyzések: