2010. augusztus 14.

Sonkás kosárkák

Ezeket a kosárkákat már elég régen elkészítettem,a fahéjas almaleves mellé készült...







Hozzávalók: 1 csomag leveles tészta, 20-25 dkg sonka, 2-3 evk mascarpone, 1 fej lilahagyma, 1 egész tojás, trappista sajt, mustár, őrölt bors-ízlés szerint.

A leveles tésztát kiolvasztottam, közben a sonkát nagyon pró kockákra vágtam, a lilahagymával egyetemben, hozzá ütöttem a tojást, beletettem a sajtot, ízesítettem a mustárral, a sóval, a borssal és jó alaposan összekevertem. Lehetne darálni is, a sonkát és a hagymát, de sajnáltam a húsdarálót bepiszkítani. A kiolvadt leveles tésztát kinyújtottam, majd fánkszaggatóval kiszaggattam. A formákat olajjal kikentem, a tésztával kibéleltem, majd megtöltöttem a sonkás masszával. Mindegyiket megszórtam reszelt sajttal, és előmelegített sütőbe 20-25 percig sütöttem. Maradt vissza tészta és sonkás massza is, ebből kis tekercseket készítettem. A tésztát összegyúrtam és kinyújtottam majd megkentem a maradék sonkával, megszórtam reszelt sajttal, felszeleteltem és megsütöttem.

Nincsenek megjegyzések: