2010. augusztus 12.

Barackos - pudingos batyu

Hozzávalók: 125 gr túró, 3 evk tej, 3 evk olaj, 1 tojássárgája, 80gr porcukor,1 csomag vaníliás cukor, 200 gr finomliszt, ½ csomag sütőpor, csipet só,1 csomag vaníliás puding (főzős), 3 evk cukor,4 dl tej,1 tojássárgája, őszi vagy sárgabarack.








A túrót, a tejet, az olajat, a porcukrot, a vaníliás cukrot, a tojás sárgát és a csipet sót összekevertem. A lisztet és a sütőport összekevertem majd apránként beledolgoztam a túrós keverékhez. Mindig csak annyi lisztet gyúrtam hozzá amennyit felvett a massza. Végül gyúrótáblán jó alaposan összegyúrtam, majd fóliába csomagolva 2 órát pihentettem. A pudingot sűrűre főztem majd hideg vízbe állítva kihűtöttem. És itt jön az, hogy a barackot leforrázzuk és megnyúzzuk, ami nekem kimaradt, mert befőttet használtam. A tésztát jó alaposan kilisztezett deszkán kinyújtottam kb.5 mm vastagságúra, és 12 kockára osztottam. Mindegyik kocka közepébe 1evk pudingot kanalaztam, majd a sarkait összefogtam és összeragasztottam. Sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztattam őket, olajjal lekentem a tetejüket és 20 percig állni hagytam. Közvetlen sütés előtt mindegyik tetejét lekentem még tojás sárgával, megszórtam kristálycukorral és a tetejükre egy-egy fél barackot tettem. Előmelegített sütőben, alacsony fokozaton,25-30 percig sütöttem.




Nincsenek megjegyzések: