2010. február 16.

Zöldséges tészta


Mert ugye szójaszószra még most se telik:(Nagyon rég szeretnék már venni, és egy-egy bevásárlás alkalmával hiába nézek epekedve, a szójaszószra is, és a világ legjobb férjére is… nem történik semmi:(így mindig szósz nélkül kell lerendeznem a bevásárlást… sajnos:(Pedig annyiszor megígértem már hogy csodába a spórolással, akkor is veszek, de aztán mégse jön össze. Pedig már egy Tesco gazdaságos szójaszósszal is beérném… de még az is drága-jelenleg nekem! Tegnap ezt sütöttem ki. A világ legjobb férje eleinte furán nézett rá, aztán alig lehetett elrángatni a tányér elől. Nem szerettem volna egy gyomorrontás mellett asszisztálni az éjszaka. Elég ciki ezt így most kirakni, de mentségemre szóljon, ez most csak úgy jött… Szójaszósz nélkül elég gyenge próbálkozás volt, de megpróbáltam, és most már legalább tudom, hogy ha azt szeretném, hogy kínai tészta beütése legyen legalább egy kicsi is, a tésztának, akkor szójaszósz mindenféleképpen kell hozzá. Ne tessék kinevetni…
A sárgarépát, a zellert, a gombát, a cukkínit, és a lilahagymát, szálas vékonyra vágtam. Magyarul zsülienre. Egy serpenyőbe olajat forrósítottam és mindent beleraktam ömlesztve. Sóztam, borsoztam, és nagy fokozaton sütöttem. Amikor már nem volt leve, felöntöttem 1dl vízzel, tettem bele 1 teáskanál étkezési keményítőt, amitől besűrűsödött. A fokhagymát-4-5 gerezd-vékony karikákra vágtam és csak a legvégén raktam bele. A még meleg spagettit pedig beleforgattam. És ha lett volna szójaszószom, akkor tényleg olyan, mintha kínai zöldséges tészta lett volna. Szerettem volna még pritamin paprikát is rakni bele, de nem kaptam a zöldségesnél:(Se szójaszósz, se paprika…

Nincsenek megjegyzések: