2010. február 13.

Sertés szelet, meggymártással és vajas burgonyával


A gyerkőcök és én is nagyon szeretjük, de mindig kimaradt az étrendünkből. Valamikor az óvodai időkben ettem ilyet utoljára. Aztán a minap a kisebbik fiam a nagymamánál stuttgarti csirkemellet evett. Nagyon bejött, mert valamilyen áfonya lekvárral és barackkompóttal készült. Én is megkóstoltam, és alig bírtuk abbahagyni, annyira ízlett. Ezek az édes és sós ízek egyben nagyon, szeretem.Már rég óta vacilálok rajta hogy meg kellene csinálni, csak hát a világ legjobb férje:) nem szereti ezeket a kettő az egyben ízeket. Akkor azt mondtam, hogy világ legjobb férje ide vagy oda, én akkor is ilyesmit fogok főzni. Eleinte nagyon húzta a száját, és tényleg nem tetszett neki a napi menü. Próbáltam nem észrevenni az elégedetlenségét, márpedig az elhatározásomtól nem tágítottam. Nagy sikere lett, nagyon ízlett neki, és még a gyerekek is elégedettek voltak. Olyannyira hogy a kisebbik fiam a husit és a krumplit otthagyta, a meggyszószt, azt mind eltüntette a tányérról.
7-8 szelet sertés tarja vagy karaj (ezt a kettőt mindig összekeverem: D)
1 kisebb vöröshagyma,
3-4 gerezd fokhagyma,
Ételízesítő, só, bors,
30dkg magozott meggy (ez most nekem fagyos volt)
Ízlés sze: vaníliás cukor, kristálycukor, fahéj, szegfűszeg, csipet só,
1-2 evk étkezési keményítő,
Tej és tejszín keveréke,
30-40dkg burgonya,
Ízlés szerint vaj,
A burgonyát meghámoztam és kockákra vágtam. Jó alaposan megmostam és sós vízben megfőztem. Amíg forró volt beleraktam a vajat és jó alaposan összekevertem. A fagyos meggyet 5dl vízben megfőztem. Akkor ízesítettem ízlés szerint cukorral, fahéjjal, szegfűszeggel, mézeskalács fűszerkeverékkel, és csipet sóval. Két evőkanál étkezési keményítőt elkevertem a tej és tejszín keverékével, és behabartam vele a meggyet. Egy kisebb fej vöröshagymát kockákra vágtam és olajon megdinszteltem. Beleraktam a húst és kicsit elősütöttem mind a két oldalán. Ízesítettem, beletettem a kockákra vágott fokhagymát, felöntöttem 1,5dl vízzel és kuktában 10 percig főztem.

Nincsenek megjegyzések: