2010. február 4.

Madártej

Van nekem egy nagyon régi szakácskönyvem, ami az 1976-os évekből való. Nagyon megviselt állapotban van, a lapok kiszakadva, megsárgulva, már a borítója is hiányzik, tehát egy nagyon megszolgált könyvecske. Nagymamám nagyon sok mindent ebből főzött. Jót is, rosszat is, visszaemlékezve voltak kedvenceim és kevésbé kedvelt ételek. A madártej az előzőekhez tartozik. Nagyon szeretem, és csak ezt a fajtát. Vannak ezek a pudinggal besűrített változatok is, azokat is kipróbáltam, de az örök kedvenc mindig is ez marad, ami így van elkészítve. Még a nyáron készítettem utoljára, elég régen, de azt hiszem, hogy nyáron jobban szeretem. Lehűtve a kánikulai melegben ezt eszegetve, mennyei… így is nagyon jó csak a hűtőből kivéve, ebbe az amúgy is fagyos időben fogyasztva, átfázik tőle még a kisujjunk is:)Nagyon egyszerű elkészíteni.


Hozzávalók:0,5l tej,3 db tojás,5 evk kristálycukor,fél vaníliarúd,(ennek híján nálam 2 csom. van cukor volt.),csipet só.

A tejet feltettem főni 2 evk cukorral, és 1 csom.van.cukorral. Amíg lassan felforrt, a tojásokat ketté választottam és a fehérjéket kemény habbá vertem. Amikor a tej felforrt, egy evőkanál segítségével bele szaggattam a fehérjéket. Oldalanként 3-3 percig főztem, majd kiszedegettem őket.(Nem tudom, honnan származik az a feltevés, hogy ha letakarjuk a kész habokat, akkor nem esik össze. Én akárhogy takargathatom, melegen tarthatom, akármit csinálhatok, vele akkor is összeesik. ) A tejet levettem a tűzről a sárgákat elkevertem a maradék cukorral, majd lassan állandó keverés mellett hozzáöntöttem a tejet. Visszatettem a tűzre, és állandóan kevergetve addig főztem, amíg be nem sűrűsödött. A fiúk szinte rávetették magukat, alig várták, hogy kész legyen:)

Nincsenek megjegyzések: