2010. február 15.

Piskótatekercs


Ma befaragtam egy süteménnyel. Sajnos nem sikerült. A fiúk ilyen hétvégi ebéd után mindig szívesen csipegetnek valami édességet. Muszáj volt valamit kitalálnom a bekrepált sütemény helyett, de ötletem egy szál se volt. Aztán világ legjobb férje kitalálta, hogy piskótatekercs. Na, még csak ez hiányzott. Receptem nem volt, hogy kell csinálni, régebben próbálkoztam vele, de teljes kudarc volt, pedig egy tökre egyszerű sütemény, de még ezt is elrontom:( így leültem és elkezdtem a neten recept után kutatni. Itt találtam. Eddig én úgy tudtam, hogy a fehérjét a legvégén kell belekeverni azt is óvatosan, hogy ne törjön össze, így bizonyos fenntartásokkal láttam neki csinálni. Az utolsó öt darabtojásomat áldoztam fel, ha elrontom, nem tudom, mit csinálok-gondoltam. És ezután intettem búcsút a keverőgépemnek, mivel kisfiamnak eszébe jutott a kispárnájával focisat játszani. A rögtönzött focit olyan ügyetlenül rúgta, hogy eltalálta a gépet, ami az asztal szélén pihent, és lefordult az asztalról. Teljesen beállt. Még férjem sem tudja megcsinálni:(Én annyi módosítást csináltam, hogy 2cs.van.cukrot, 3 evk étolajat, és egy egész csomag sütőport tettem bele. Kicsit vastagra sikeredett, mert a közepes tepsimbe sütöttem, pedig a nagyba kellett volna. De nem tudtam mihez viszonyítani, mert még nem csináltam és nem tudtam, hogy a sütőpor mennyire fújja fel. És azt gondoltam ez is összeesik, ha kiveszem a sütőből, mert a fantás süteményem azon nyomba összeesik, mihelyt kikerül a melegről. De ezek után ebből a tésztából fogom készíteni.
5 egész tojás,
5 evk kristálycukor,
2 csomag vaníliás cukor,
5 evk liszt,
Csipet só,
3evk étolaj,
1 csomag sütőpor,
A tojásokat külön választottam. A fehérjéket a csipet sóval kemény habbá vertem, majd a legalacsonyabb fokozaton hozzákevertem egyenként a cukrot, a van. cukrot, a lisztet, a sütőport, az étolajat. Majd sütőpapírral bélelt tepsibe öntöttem és előmelegített sütőben 15 percig sütöttem. Villa próbával ellenőriztem, hogy megsült már a tészta. Még forrón feltekertem 2x, és forrón megkentem a lekvárral. Nem tudom milyen lett, mert nem ettem, de mivel szinte semmi nem maradt belőle, gondolom, nem lehetett rossz:)

Nincsenek megjegyzések: