2010. február 23.

Gyümölcsös túrós sütemény

Előljáróban annyit szeretnék írni,hogy ezt a süteményt már rég óta tervezem hogy felrakom,de azért halasztottam,mert nem tudtam mit írni hozzá.Van amikor egy egész álló napot jártatom az agyam azon,hogy mit is írhatnék.Mostanában nem vagyok jól,és ezáltal,az ihlet is elkerül...Nem tudok semmi olyat sütni vagy főzni,amit szivesen felraknék.Nagyon szeretjük ezt a süteményt. És Nagyon finom. Amikor kisül, egy ropogós, leveles, tészta lesz belőle.Ez volt a legelső süteményem amit megsütöttem. Keresztanyámtól kaptam a receptjét. Ő szilvával készíti, én is csináltam már vele de általábban abból csinálom amit éppen találok itthon. Legtöbbször fagyos meggyet találok:)


Tészta:25 dkg túró,10-12 dkg liszt,10-12 dkg margarin,1 csipet só,1kk kristálycukor.

Szósz:4 tojássárgája,4evk liszt,4evk kristálycukor,4evk tej,csipet só, fahéj.

A tésztával valókat összegyúrtam, és egy éjszakát a hűtőben pihentettem.Lehet 2 órát is pihentetni, de az egy éjszakai pihentetés az a legjobbb. Majd akkorára nyújtottam mint a sütőformám.Nekem ilyen gyümölcstorta formám van, de sütöttem már tortaformában is.Olajjal megkentem a sütőformát, kibéleltem a tésztával, és megszórtam gyümölcsel.Fagyasztott, vagy befőtt, mindegy milyen, de idényben friss gyümölcsel a legjobb. Amikor megszórtam a gyümölcsel, kikevertem a palacsinta tésztát, és leöntöttem a gyümölcsöket. Előmelegített sütőben 20percig sütöttem.Nekem álltalábban kevés a 4 evk tej,és egy-két kanállal többet rakok bele.De vigyázni kell,mert ha túl hígra sikerül az"öntet"elázik a tészta.A legelső próbálkozásomban így jártam,de ettől a kis mallőrtől eltekintve,az utolsó morzsáig elfogyott.

Nincsenek megjegyzések: