2010. február 1.

Bolognai spagetti


A tészta nagyon megy nálunk. Mivel elfogyott a hétvégi kaja, jött a nagy kérdés mit főzzek. Ez az állandó kérdés, amit rendszerint nekem kell egyedül megoldani… már ha drága férjemet elkapja, az ihlet és szívesen segít megoldani a problémám. Amikor gyermekeimnek is felteszem a nagy kérdést, általában csak egy vállhúzás, és”nekem mindegy”a válasz. Mivel spagetti régen volt, úgy gondoltam ezt fogjuk enni. Ha ettünk spagit, akkor is a milánói változatot ettük. Sonka, gomba, egyszerű tíz perces kaja. Ma valami húst szerettem volna enni, és ami lehetőleg nem fogy el egy nap alatt.
60dkg darált hús,
1fej vöröshagyma,
2-3 gerezd fokhagyma,
10dkg kolozsvári vagy füstölt szalonna,
1db sárgarépa,
Só, őrölt bors, bazsalikom, kakukkfű,
2-3dl sűrített paradicsom,
A szalonnát kockákra vágtam, zsírjára sütöttem és a kockákra vágott hagymát megpároltam benne. Majd hozzáadtam a sárgarépát, amit előzőleg lereszeltem, és átforgattam a hagymás zsírba. Hozzáadtam a darált húst, amit fehéredésig pirítottam. Sóztam, borsoztam beleraktam a kockákra vágott fokhagymát és fedő alatt megpároltam. Majd felöntöttem a sűrített paradicsommal, ízesítettem csipet bazsalikommal, kakukkfűvel felöntöttem 1-1,5dl vízzel, és addig főztem, amíg kicsit besűrűsödött. Ha túl savanyú a paradicsom pici cukrot is szoktam bele rakni. Reszelt sajttal tálaltam.

Nincsenek megjegyzések: