2010. január 13.

Tejfölös gombapaprikás


Az étlapról álltalábban hiányzott a gomba. Nem, vagy csak kis mértékben fordultak elő az ételben hébe-hóba. Mindig igyekeztem és igyekszem olyan ételeket az asztalra tenni, amit én is szeretek. Nagyon nehéz velem együtt élni, mivel, a gyerekek és a párom nagyon szeretik az édes tésztaféléket, a hüvelyes zöldségeket, én viszont nem annyira vagyok oda az ilyenekért. Idetartozik a gomba is. Aztán kedves férjem még a nyáron több napra elutazott itthonról. Amikor hazajött, a szokásos kérdések"mit ettél?jól aludtál?hogy érezted magad?"…stb, szóba kerültek. Elmondta hogy nagyon finom tejfölös gombát evett. Olyan nagy élménnyel,és örömmel mesélgette nekem hogy mit evett,akkor határoztam el hogy ezt én is megfőzöm. Azóta elég gyakran elkészítem ha húsmentes,de mégis a "fogam alá valót"szeretnék enni. Egyébként kisebbik fiam nagyon finnyás. Mostanában olyan nehezen tudok a kedvére valót készíteni. A menzai koszt a kedvence,és gyakran mondogatja hogy az iskolai ilyen-olyan ételek sokkal finomabbak mint az én főztöm…Na tessék..most ilyen gyereknek mit főzzek…?Így állunk a gombával is. A tányér szélére kitologatja a gombát a tésztát pedig megeszi.(Nem is tudom kire hasonlít ez a gyerekJ)

30-40 dkg gomba,(nem tudom mennyi volt, találomra mértem ki magamnak)

1fej vöröshagyma,

4-5 gerezd fokhagyma,

kis doboz tejföl,

2-3 evk liszt,

pirospaprika,só,bors,majoranna,ételízesítő,

A hagymát apró kockákra vágtam és olajon megpároltam. A tűzről lehúztam és ráraktam a paprikát. Visszatoltam és ráraktam a vékony szeletekre vágott gombát. Sóztam, borsoztam, ízesítettem majorannával, ételízesítővel, hozzáadtam a karikákra vágott fokhagymát, felöntöttem 1,5dl vízzel és fedő alatt 15-20percig főztem. A lisztelt és a tejfölt simára kevertem és behabartam vele a gombát.

Nincsenek megjegyzések: