2010. január 2.

Az első...illetve második kenyérkém


Egy jó darabig nem írtam.Ugyanis történt egy és más ami miatt elment a kedvem az írástól.Kezdeném azzal hogy betörtek hozzánk és elvitték azt is amin a képeim voltak rajta.Lefotóztam mindent amit az ünnepek alatt sütöttem ill.főztem.Pedig tényleg annyi minden volt az asztalon az ünnepek alatt,amit én saját kezűleg készítettem,és egyiket se tudom bemutatni.Pedig elkészítettem DebiGabi csodás gesztenyés bejglijét,és meggylekváros kalácskáját is,és ebből a receptből ostoros kalácsot is sütöttem.Pizzát is,amit én találtam ki,és ezeket mind nem tudom megmutatniLLLLMost éppen egy kenyérke pihen odakint a konyhában éppen arra vár hogy betegyem a sütőbe.Ezt már megpróbálom az én hiper-szuper telefonommal lefényképezni,bár már próbálkoztam vele máskor is fényképezni,de olyan béna képeket csinál hogy hiába próbáltam"retusálni"még az se segített rajta.

Ez a második kenyér amit próbálok megsütni kisebb nagyobb sikerrel.Az előző kenyreret Limaránál találtam de megtaláltam DebiGabinál is és úgy készítettem el,de valahogy nem sikerült.Csodálatos kenyérke kinézete lett csak olyan tömény lett hogy valahogy nem ízlik.Nem tudom hol rontottam el…de tudni kell hogy kenyérsütő híján én vagyok a gép és valószínű ezért nem sikerült…Lhát nincs mese szert kell tenni egy kenyérsütőre…JEzt a recit egy kedves ismerősömtől kaptam,és ehez nem kell kenyérsütőJJJegyenlőre.....legalább is remélem...

50 dkg finomliszt(BL55)

3dkg élesztő,

3dl víz,

só ízlés szerint.

Az élesztőt belemorzsoltam a langyos vízbe,amibe 1 evk kristálycukrot elkevertem,és megszórtam 1 evk lisztel.Felfutattam.Egy másik edényben kimértem a lisztet,elkevertem benne a sót,és hozzáadtam az élesztőt és összedolgoztam.Közbe folyamatosan adtam hozzá a 3 dl langyos vizet.Amikor nagyon kellemes lágy tésztát kaptam beleraktam a kelesztőtálacskámb,és 50 percig pihentettem.Majd átgyúrtam,jó kilisztezett felületen,és meleg helyen újabb 30 percet pihentetten.Közbe előmelegítettem a sütőt.Egy tálba vizet raktam és beraktam a sütőbe.30 perc után átkentem vízzel a tésztát,bemetszéseket csináltam rajta és betettem a sütőbe.

Jelen pillanatban sül….hát….szerintem ez mindent elmond…nem?


Hát végül is megsült.Lásd a képet fent,a hiper-szuper telefonnal csináltam...

Nincsenek megjegyzések: