2010. január 23.

Sertéshús vadasan

A 15 éves konyhai pályafutásom alatt még soha nem főztem vadast. Talán gyerekkoromban ettem utoljára az óvodában, ha jól emlékszem. A nővéremmel azt versenyeztük, melyikünk fintorog nagyobbat rá. Így anyu se főzött túl gyakran. Aztán eszembe jutott, hogy meg kéne próbálni… Igen ám, de kitől is tudhatnám meg, hogyan is kell csinálni? Anyu és a keresztanyukám úgy tudják, hogy a húslevesből visszamaradt zöldségből és húsból kell. De mi van akkor, ha nem főzök húslevest? Leültem és elkezdtem böngészni a netet. Vagy száz receptet elolvastam, és ahány recept, annyi féle képen írták le. Mondanom se kell, totál besokalltam, tiszta káosz volt a fejembe. Még amikor elkezdtem főzni, akkor se voltam tisztába hogyan is csináljam. Féltem, hogy nem puhul meg a hús, túl ízetlen lesz,és egyáltalán hogy kell csinálni...tiszta hisztérika voltam.Amikor pedig kész lett, azon görcsöltem, hogy fog ízleni a gyerkőcöknek, és a férjemnek. A nagyobbik fiam, és a férjem repetáztak is belőle, a kisebbik, azon kívül, hogy három szál spagettit és egy teáskanál szaftot kért a tésztára, és azt is ott hagyta, akkor erre mit írjak??!!??!!??!!Kuktában főztem,és olyan 50 perc alatt készen is lett.

10 szelet sertéshús,

3db sárgarépa,

2 db fehérzöldség,

fél fej zeller,

1 fej vöröshagyma,

2-3evk tejföl,

1evk liszt,

1-2evk mustár,

3-4 kisebb babérlevél,

só,bors,kristálycukor4 evk,

A húst kiklopfoltam és kevés olajon elősütöttem. Szintén kevés olajon a kristálycukrot meg karamelizáltam. Majd beledobtam a kockákra vágott vöröshagymát, és megpirítottam. Beleraktam a nagyobb darabokra vágott zöldséget és az elősütött húst, ízesítettem, hozzáadtam a babért, felöntöttem 2,5dl vízzel, lezártam a tetejével és hagytam fütyülgetni olyan 30 percig. Majd mikor azt gondoltam kész, kiszedegettem belőle a husikat, és a benne maradt zöldségeket összeturmixoltam. Ízesítettem a mustárral, sóztam, borsoztam, még tettem bele egy kicsi cukrot. A lisztet simára kevertem a tejföllel, és behabartam vele a szószt. Még egyet forraltam rajta, visszatettem bele a husikat, és kész is. Ha bele gondolok hogy ennek kerítettem ilyen nagy feneket….


Nincsenek megjegyzések: