2012. április 21.

Egyszerű sertéspörkölt

Egyszerű főétel, amikor nincs kedvünk semmihez, csak gyorsan lezavarni a főzést, és mégis mindenki jóllakottan kel fel az asztaltól.











Hozzávalók: 40 – 50 dkg sertéslapocka, 4 nagy fej vöröshagyma, 6 – 7 nagy gerezd fokhagyma, 3 – 4 evk sertészsír, só, őrölt bors, őrölt kömény, pirospaprika – ízlés szerint.

 A zsírt felforrósítottam és megpároltam rajta a nagyobb darabokra felszabdalt hagymát. Miután összeesett, a tűzről levettem, kicsit kihűtöttem, majd beleszórtam a pirospaprikát is. Visszatettem a tűzre, és miután felforrósodott, de nem kezdett el égni, beletettem a kockákra vágott húst, sóztam, borsoztam, felöntöttem kb. 7 dl vízzel, és fedő alatt sűrű szaftosra főztem. Köztem a fokhagymát meghámoztam, karikákra vágtam és ezt is hozzákevertem. Tejföllel, és káposztasalátával biztos a siker. Én nem szoktam zöldpaprikát és paradicsomot bele tenni, ez lecsósabbá teszi, és számomra elrontja az egész pörkölt ízét.






1 megjegyzés:

Babette írta...

Ez így igaz! Gyors és egyszerű! És kényelmes:)))