2009. december 12.

Női szeszély


Tegnap azt kívánták a fiúk hogy süssek valamit. Gondolkoztam… gondolkoztam… De mivel már vagy ötszáz-szor meg sütöttem az itthon található sütemény receptet,gondoltam valami újat kellene kitalálni. Azon nyomban felhívtam kedves tanítómesteremet, aki a gasztronómia és a kulináris világ nagymestere és kértem tőle egy receptet. Azon nyomban elkészítettem.

Ez egy nagyon régi magyar sütemény. Nagyon egyszerű és nagyon finom. El lehet linzer tésztából is készíteni,de az eredeti recept az kelt tésztából készül.

Hozzávalók:

30dkg finomliszt,

2dl tej,

3dkg élesztő,

1teáskanál kristálycukor,

15dkg vaj vagy margarin,

3dkg cukor,

8-10dkg dió apróra vágva,(elhagyható,én elhagytam…)

csipet só,

20dkg baracklekvár,


 

Tojáshab:

5 tojásfehérje,

20dkg cukor,


 

A 2dl tejet a teáskanál cukorral meglangyosítjuk, belemorzsoljuk az élesztőt, és felfutattjuk.

A lisztet elkeverjük a cukorral, a sóval,hozzáadjuk a margarint és a felfutatott élesztőt. Kelt tésztát készítünk,jól kidolgozzuk,lisztezett felületen kinyújtjuk,egy közepes méretű tepsit kibélelünk vele-ami ugye kikent és kilisztezet- és meleg helyen kb:30percig pihentetjük.

Előmelegített sütőben elősütjük. Ha kihűlt megkenjük a baracklekvárral.

Tojásfehérjéből és a cukorból kemény tojáshabot készítünk,egyenletesen rákenjük a tésztára és visszatesszük a sütőbe addig amig a hab kicsit megszárad.

Vizes késsel szeletelhetjük.

Nincsenek megjegyzések: