2009. december 18.

Csigakeksz


A neve egyébként Csigalinzer,csak én kereszteltem át keksznek,mert a kisfiam amikor megkóstolta azt mondta olyan mint egy keksz. Páromnak is nagyon tetszett és csomagoltam be neki reggel nassolnivalót belőle. Ezt a receptet Gabinál találtam. Egyből megtetszett . És tényleg nem egy őrdöngős dolog,ahogy írják. Nagyon egyszerű és pillanatok alatt kész lett. Hacsak azt az egy óra pihit nem számítjuk bele amit el van a hűtőben. Aztán amikor kész lett elgondolkoztam hogy talán rétes lisztel kellett volna csinálnom. Én most finomlisztből sütöttem.

Hozzávalók:

50dkg liszt,

1 csom.sütőpor,

20dkg porcukor,

25dkg margarin,

2db tojás,

csipet só,

1 csom. van.cukor,

2 evk kakaó.

A lisztbe belekeverjük a sütőport, a cukrot, és a sót. Majd hozzáadjuk a szobahőmérsékletű margarint, és a 2db tojást. Jó alaposan összedolgozzuk. Két részre osztjuk, és az egyik feléhez hozzáadjuk a kakaót, a másik feléhez a van. cukrot. Összegyúrjuk külön-külön, és egy jól kilisztezett felületen egyforma nagyra nyújtjuk őket. A vaníliás rész tetejére rakjuk a kakaós részt, még egy kicsit megnyújtjuk őket, és rétesszerűen feltekerjük. Alufólia híján én frissen tartó fóliába csomagoltam, és 1 órát hűtőben pihentettem. Ezután vékony szeletekre vágjuk és-én sütőpapírral kibélelt tepsiben, előmelegített sütőben megsütöttem. Nálam ez 15 percig tartott.

1 megjegyzés:

DebiGabi írta...

Niki,
Nagyon szépek lettek ezek, nincs velük semmi gond:)))
Örülök, hogy tetszett és sikert aratott kis családodnál is a recept. Az én lányom is nagyon jóízűen fogyasztotta.
DebiGabi