2011. május 20.

Töltött paprika

A tökéletes tavaszi és nyári étel. Az illata, az íze… imádom…













Hozzávalók: 60 – 70 dkg darált sertéshús, 2 tojás, 4 – 5 szem tv paprika, 1 csomag gyors rizs, 2 fej vöröshagyma, 1 fej zeller, 1 csokor zeller zöld, 60 – 70 dkg paradicsompüré – ez nálam olasz 100%paradicsompüré volt, 2 evk liszt, őrölt bors, só, kristálycukor – ízlés szerint.

A húst ledaráltam, majd összekevertem az előzőkben megfőzött és kihűtött rizzsel. Beleütöttem a tojásokat, ízesítettem sóval, őrölt borssal, kevés pirospaprikával, majd beletöltöttem az előzőleg kicsumázott paprikákba - a kimaradt töltelékből gombócokat formáztam. A hagymát és zellert nagyobb darabokba vágtam, majd zsíron megpároltam. Felöntöttem a paradicsompürével, és annyi vízzel, amivel leves sűrűségű lett, ízesítettem sóval, őrölt borssal, a zeller zölddel és összeforraltam. Beletettem a megtöltött paprikákat, a gombócokat majd fedő alatt 40 – 50 percig főztem. Miután az illatáról észnek ítéltem, kiszedegettem a tölteléket, és a levét átszűrtem. A lisztet simára kevertem egy kevés vízzel, ezzel behabartam a leszűrt paradicsomszószt. Édesítettem kristálycukorral, visszatettem bele a tölteléket és még fedő alatt,10 – 15 percig főztem.





1 megjegyzés:

Bianka írta...

Nagy-nagy kedvencem.