2011. április 26.

Sóskafőzelék

Látványra nem éppen „esztétikus”… egy hírtelen felindulásból vásároltam. Kicsit féltem, hogy milyen lesz, egyrészt mert soha nem készítettem, másrészt pedig nem tudtam, honnan származik. Az üzletben ugyan megnyugtattak, hogy hazai, de úgy vagyok, vele, vagy elhiszem, vagy nem, végül mégis megvettem. A készítésénél is kételyek kavarogtak a fejemben reméltem, nem valami határból összeszedett parajlevelekről van szó…













Hozzávalók: 70 – 80 dkg sóskalevél, 4 gerezd fokhagyma, 2 evk zsír, 3 dl tej, 2 dl tejszín, 3 evk liszt, só, őrölt bors, kristálycukor – ízlés szerint.

A leveleket megtisztítottam, szárait leszedtem, fás ereit pedig lehúztam, majd jó alaposan átmostam. A zsírt felforrósítottam, rádobtam a sóskát, a felkarikázott fokhagymát, és közepes fokozaton addig pároltam, amíg összeesett. Majd vettem a bot mixert és pépesítettem. Felöntöttem a tejjel, majd felforraltam, közben a tejszínt simára kevertem a liszttel, amivel behabartam. Ízesítettem, és lényegében készen is volt. Főtt burgonyát, és rántott csirke mellett készítettem mellé. A nagyfiam és én azon a véleményen maradtunk, hogy a jövő héten is terítékre kerül, kisebbik fiam - ”fúj, ezt utálom….”, férj pedig fanyalogva és száj húzva, de megette – mert éhes volt.






1 megjegyzés:

Bianka írta...

A sóskát nem szeretem, de a kép valami csodás