2011. március 18.

Rakott mézes

…vagy éppen mézes krémes vagy mézes zserbó, ahány név, annyiféle recept, de lényegében ugyanaz.











Tészta: 20 dkg porcukor, 3 evk olvasztott méz, 1 egész tojás, 8 dkg olvasztott margarin, 1 kk szódabikarbóna, 40 dkg finomliszt.
Krém: 15 dkg kristálycukor, 1,5 dl víz, 1,5 dl tej, 2 evk finomliszt, 10 dkg vaj vagy margarin, 10 dkg porcukor, 3 – 4 evk baracklekvár.
Csokimáz: 6 dkg tej csoki, 6 dkg ét csoki, 40 ml étolaj.

A margarint, és a mézet felolvasztottam. A lisztet átszitáltam, belekevertem a szódabikarbónát, beleütöttem a tojást, majd az olvasztott egyvelegbe kevertem. Mikor összeállt gyúródeszkán simára gyúrtam. Fóliába csomagoltam és hűtőben 30 percig pihentettem. Majd 4 részre osztottam, egyenként kinyújtottam és egy tepsi hátán megsütöttem a tésztalapokat. A krémhez a kristálycukrot megkaramelizáltam, óvatosan beleöntöttem a vizet, majd egy szirupot főztem. A tejet simára kevertem a liszttel, beleöntöttem a szirupba és sűrűre főztem. Amíg hűlt, a margarint habosra kevertem a porcukorral, miután a”puding”kihűlt ezt is hozzá kevertem. Az első lapot megkentem a krém felével, a következő lapot a baracklekvárral, majd a követező lapot a maradék krémmel kentem meg. A csokit és az étolajat gőz felett felolvasztottam, miután „simára olvadt”leöntöttem vele az utolsó lapot.




Nincsenek megjegyzések: