2011. február 23.

Túrós bukta

A nagybetűs… Nagyon szeretjük, igaz, akkor sütöttem utoljára, amikor ezt. Akkor valamilyen indítatásból kifolyólag, kenyérlisztet tettem bele, amitől nagyon nehéz, és tömény lett. Most az eredeti recept szerint sütöttem, habkönnyű, pihe – puha, foszlós, buktácska. Tölteléknek pedig túró került bele, lekvár helyett.











Hozzávalók: 25 dkg finomliszt, 25 dkg rétes liszt, 2,5 dkg élesztő, 6 evk kristálycukor, 3 csipet só, 1 dl étolaj, 1 db tojás, 3,5dl tej.
Töltelék: 16 dkg túró, 1 csomag vaníliás cukor,1-2 evk tejföl, 1/2 citrom reszelt héja, porcukor – ízlés szerint.

A tejből elvettem 1 dl- t, felfutattam benne az élesztőt. A finomlisztet átszitáltam, hozzámértem a rétes lisztet, elkevertem benne a sót, a kristálycukrot. Hozzáadtam a felfutatott élesztőt, a tojást, az étolajat és a maradék tejet langyosan, majd dagasztó spirállal összedolgoztam. Letakartam és 15 percig pihentettem. Ezután kézzel újból átkevertem és meleg helyen a duplájára kelesztettem. Közben a túrót simára-krémesre kevertem a cukorral, a citromhéjjal és a tejföllel. Alaposan belisztezett deszkára borítottam a nokedli lágyságú tésztát, és kinyújtottam.10x10 – es négyzetekre vágtam, mindegyikre 1 – 1 teáskanál túrót tettem, majd kisebb nagyobb sikerrel, buktát formáztam belőlük. Sütőpapírral bélelt tepsibe raktam – amit előzőleg kikentem olajjal, a tetejüket is jó alaposan leolajoztam, és előmelegített sütőben alacsony fokozaton 15 – 20 percig sütöttem.






Nincsenek megjegyzések: