2011. február 7.

Szederdzsemes muffin

Ezt a muffint, az utóbbi napokban, minden nap el kellett készítenem, nagy sikert aratva a fiúk körében. Az első adag egy leányzónak készült szülinapra, gyorsan és hírtelen kellett valami. Gizi Valentin napi muffinjáról van szó. Úgy gondolom, szülinapra is kiváló nemcsak Valentin napra. Csak annyit módosítottam a recepten hogy málnadzsem helyett szederdzsemet, és narancshéj helyett citromhéjat tettem bele, illetve a habból elhagytam a dzsemet és 1 dl tejszínt használtam, valamint került a tésztába egy kevés vanília aroma is.









Tészta: 20 dkg finomliszt, 12 dkg porcukor, 1 csomag vaníliás cukor, 1 csomag sütőpor, 2 db egész tojás, 1 dl olaj, 2 dl tejföl, 2 kupaknyi vanília aroma, csipet só.
Hab:10 dkg mascarpone,1 dl tejszín,1 csomag habfixáló,1 csomag vaníliás cukor.

A lisztet, a sütőport, a vaníliás cukrot a citrom reszelt héját és a csipet sót egy tálban összekevertem. Egy másik tálban, a tojásokat habosra kevertem a porcukorral, hozzáadtam az olajat, a tejfölt, a vanília aromát - elkevertem, végül beleöntöttem a lisztes keverékbe és simára kevertem. A muffin sütőt kibéleltem a papír kapszlikkal, mindegyikbe 1 – 1 evk masszát kanalaztam, tetejére 1 – 1 tk dzsemet tettem, végül mindegyiken elosztottam a maradék masszát. Előmelegített sütőben alacsony fokozaton 15 percig sütöttem. Amíg hűlt, a mascarponét elkevertem a vaníliás cukorral, a tejszínt a fixálóval kemény habbá vertem, végül a kettőt óvatosan összeforgattam, majd díszítő patronba töltve a muffinok tetejére nyomtam.




Nincsenek megjegyzések: