2011. február 2.

Brassói

Mi csak így hívjuk. Régebben is próbálkoztunk”brassóiban utazni”, de valahogy mindig egy pörkölt szerűséget sikerült összehozni. Igazából hiába is kerestem az eredeti brassói aprópecsenye receptjét, nem találtam sehol. Szerintem ahány recept, annyiféleképpen készítik, és szerintem nincs is eredeti recept…









Hozzávalók: 30 – 40 dkg sertéshús, 15 dkg füstölt szalonna, 2 evk zsír, 1 fej vöröshagyma, 1 fej fokhagyma, só, őrölt bors, majoránna, őrölt kömény – ízlés szerint.

A füstölt szalonnát kockákra vágtam és a wok – ban zsírjára sütöttem. Megpároltam rajta az apró kockákra vágott vöröshagymát, majd fehéredésig pirítottam rajta a kockákra vágott húst. Ízesítettem, felöntöttem bő 3 dl vízzel, és fedő alatt puhára pároltam. Inkább főztem, mint pároltam. Miután a vizet elfőtte, beletettem a kockákra vágott fokhagymát, rá a zsírt,és bő zsírjára sütöttem. Közben a burgonyát, meghámoztam, kockákra vágtam és 5 percig előfőztem, majd kisütöttem. Mikor a hús megfelelően puha lett, hozzákevertem a kisütött burgonyát,majd jól összepirítottam őket.



Nincsenek megjegyzések: