2011. január 23.

Kassai szelet

Készítettem már macerás süteményt, nem egyszer. Ahogy elolvastam a receptet, és végigfuttattam gondolatban a menetét, pofon egyszerűnek tűnt… Aztán ahogy nekiláttam, és csináltam… és csináltam… és… csináltam… és… Mondjuk, ha megnyerünk egy gyerek, és férj mentes napot, és az őrület határán vagyunk, mert nem ugrálnak a gyerekek, és nem fáraszt a férj, azt mondanám ennek a süteménynek az elkészítése pont ilyen napokra való.









Barna tészta: 20 dkg finomliszt, 5 dkg porcukor, 1 egész tojás, 1 evk kakaópor, 5 dkg margarin, 50 ml tej, 1 csomag szalakáli.
Piskóta: 5 tojás, 5 evk finomliszt, 5 evk cukor, csipet só, 1 tk sütőpor.
Krém: 3 dl tej, 5 dkg finomliszt, 3 csomag vaníliás cukor, 30 dkg margarin, 30 dkg porcukor, 2,5 dl tej, 0,5 dl rum vagy 1 evk rumaroma.
Máz: 20 dkg tejcsokoládé, 1 dl étolaj.

A barna tésztához a tejben elkevertem a szalakálit. Míg oldódott, a lisztet és margarint elmorzsoltam, majd minden mást hozzáadva összegyúrtam. Hűtőben pihentettem. Ha a tészta nem állna össze, adhatunk még hozzá lisztet. Majd két részre osztottam, kinyújtottam, és egy tepsi hátán - egyenként - megsütöttem a lapokat, előmelegített sütőben. Miután kisültek, megsütöttem a piskótát is. A krémhez, a lisztet, a vaníliás cukrot a tejben felfőztem, majd kihűtöttem. A margarint a porcukorral habosra kevertem, majd simára kevertem a besamellel. Az egyik barna lapot, megkentem a krém felével, majd erre raktam rá a piskóta lapot, amit meglocsoltam tej és a rum keverékével. Erre került a maradék krém, végül befedtem a másik barna lappal. A tej csokit és az olajat gőz felet felolvasztottam, majd bevontam vele a sütemény tetejét.




Nincsenek megjegyzések: