2011. január 31.

Kakaós tekercs

A sok”nehéz”sütemény után, most egy”könnyedebb” süteményt sütöttem. Tekercsnek készült, egyéb szépséghibáiból adódóan nem úgy néz ki… ügyetlenkedtem, nah… Tejszínhabbal megspékelve egy fejedelmi ebéd utáni desszert.









Piskóta: 6 db tojás sárgája, 15 dkg porcukor, 5 dkg finomliszt, 3 dkg keserű kakaópor, 2 evk víz, 1/2 csomag sütőpor, csipet só.
Krém: 12 dkg porcukor,2 db tojás, 1,5 dl tej, 1 csomag vaníliás cukor, 10 dkg margarin, 12 dkg darált dió, 2 evk rum vagy 1 – 2 tk rumaroma.

Először a krémet készítettem el, bár nem fontos. A porcukrot, a tojásokat, a tejet és a vaníliáscukrot kikevertem, és gőz fölött puding állagúra főztem, majd teljesen kihűtöttem. Elkevertem benne a margarint, a rumaromát, és a dióval együtt világosra kevertem. Felhasználásig hűtőbe tettem. A tésztához a tojások sárgáját a porcukorral és a vízzel jól kikevertem, majd apránként hozzáadtam a kakaóval és sütőporral elkevert lisztet is. Sütőpapírral bélelt tepsiben, előmelegítet sütőben, tűpróbáig sütöttem. Még melegen konyharuha segítségével feltekertem. Miután kihűlt, kitekertem, megkentem a diós krémmel, és újból feltekertem. Mivel elég szépséghibásra sikerült, a tetejére hagytam egy kevés krémet, ezzel vontam be, majd megszórtam kakaóval.




Nincsenek megjegyzések: