2010. augusztus 16.

Lekváros derelye

Ez az első próbálkozásom, még soha nem készítettem. Ahhoz képest, nagyon is jó lett, és azt hiszem nem ez volt az utolsó kísérletem. Valamikor gyerekkoromban ettem utoljára, az pedig nagyon rég volt.







Hozzávalók: 40 dkg liszt, 4 egész tojás, csipet só, 1 citrom reszelt héja, zsemlemorzsa, lekvár vagy dzsem – ízlés szerint.

A lisztet és tojást, a reszelt citrom héját valamint a csipet sót egy kevés vízzel összegyúrtam, majd fóliába csomagolva fél napig állni hagytam. Ezután kinyújtottam 2-3 mm vastagságúra, felkockáztam és mindegyik közepébe egy teáskanálnyi lekvárt tettem. Majd mindegyiket összehajtottam, a széleit villával lenyomkodtam, és kifőztem őket. Miután feljöttek a víz tetejére pirított zsemlemorzsában megforgattam őket.




Nincsenek megjegyzések: